Informatie over pastoor Hulsebosch

Kees Hulsebosch is geboren op 7 oktober 1944 in Sassenheim.
Hij heeft ook in Voorhout en in Noordwijkerhout gewoond.
Na het doorlopen van de lagere school, de HBS en het vervullen van zijn dienstplicht bij de infanterie is hij vanaf maart 1965 gaan werken als assistent-accountant op een accountantskantoor in Den Haag. Datzelfde jaar is hij gaan studeren voor accountant.
Dit ambt heeft hij als vennoot registeraccountant uitgeoefend
bij een middelgrote maatschap van accountants- en belastingadviseurs.

Hij was bijna 40 jaar in de accountancy werkzaam.
Hier is eigenlijk zijn roeping tot het priesterschap ontstaan.
Door zijn contacten met familiebedrijven kwam hij in aanraking met veel families en werd tevens de vertrouwensman voor de gehele familie.

In september 2004 is hij naar het Groot Seminarie van het
Bisdom Haarlem gegaan om voor priester te gaan studeren.
Op 17 mei 2008 is hij door Mgr. Punt, bisschop van Haarlem tot priester gewijd.
Op zijn wijdingskaart staat: “IK BEN DE GOEDE HERDER, DE GOEDE HERDER GEEFT ZIJN LEVEN VOOR ZIJN SCHAPEN”.

Per 1 juli 2009 is hij benoemd tot pastoor van de parochies Warmenhuizen en Burgerbrug, daarvoor was hij al kapelaan in beide parochies.
Hij betrok de pastorie samen met zijn zus Corrie en zij hadden het heel goed en gezellig met elkaar.
Voor ons als bestuur en vrijwilligers was dit een hele verademing. Gezien de gastvrijheid en de sfeer die zij
daar brachten.
Zij hielden van het goede leven en dat kwam vaak tot uiting met verjaardagen en jaarlijks op zijn wijdingsdag tot Priester op 17 mei.

Helaas begon de gezondheid van Corrie af te nemen en is zij  in 2020 op 92-jarige leeftijd overleden. Dit was in de coronatijd.
Dat heeft hem heel zeer gedaan en hij miste zijn zus enorm.
Mede door de coronatijd ontstond er leegloop in de kerken en dat deed hem ook veel verdriet.

Als voorzitter van het parochiebestuur heeft hij altijd de
touwtjes strak in handen gehouden. Hij was een groot
voorstander van het onderhoud  van onze kerk en pastorie.
Op financieel gebied was hij van alle markten thuis en met zijn achtergrond als registeraccountant kon je voor advies altijd bij hem terecht.

Voorgaan in de eucharistie en mensen de sacramenten geven vond hij de belangrijkste taken als priester.
Daarnaast was hij betrokken bij de parochianen en andere
dorpsbewoners. Tijdens de rondjes met zijn hond door het dorp sprak hij vele mensen aan.

Een half jaar geleden sloeg het noodlot weer toe en werd hij zelf ziek. Het bleek ernstiger dan aanvankelijk gedacht met als gevolg dat zijn gezondheid steeds meer achteruitging en geen genezing meer mogelijk was.

Afgelopen donderdag 20 juni is hij rustig ingeslapen in het bijzijn van dokter Reijmerink, Els en Riek.

Wij zullen hem missen maar zijn blij dat er aan zijn lijden een einde is gekomen.

Pastoor, bedankt voor uw inzet, rust zacht.

Ga terug