Het werk vordert gestaag

De kerk staat sinds december 2012 in de steigers. De eerste werkzaamheden aan het houtwerk van de dakkapellen zijn gebeurd. De schoorsteen is onder handen genomen en de Firma Stam is een heel eind op weg met het leiendak.

Daarnaast zijn er al een aantal glas-in-lood ramen meegenomen naar het atelier om gerestaureerd te worden. De apostelen zijn gerestaureerd en de ramen zijn weer als nieuw. Onder het kopje Foto's zijn alle apostelen van dichtbij te bewonderen.

Mede dankzij de deskundige begeleiding van Niek van Duin kan de kerk straks weer lang mee.

De het dak ziet er goed uit. De dakgoten worden vernieuwd en over allerlei details is diep nagedacht. Zo kan overtollig water straks niet meer naar binnen omdat de binnenzijde van de dakgoten hoger is afgewerkt en er aan de buitenzijde overloopgootjes zijn aangebracht.

De zogenaamde 'ezelsruggen' hebben een sterk verbeterde bouwkundige aanpassing gekregen. Ezelsruggen zijn de schuin aflopende 'dakjes', die vanaf het midden van de kerk naar de zijkant lopen. Deze ezelsruggen drukten de steunen naar buiten waardoor er scheuren in zaten. Door ankers aan te brengen is dat nu verleden tijd.

Loodwerkers laten altijd hun 'handtekening' achter. U zie op één van de foto's de handtekening van de firma Stam.

Ga terug